Wednesday 24 October 2012

Trip : Cameron Highland Part 1

Assalamualaikum..

Setelah sekian lama plan nk pegi bercuti dgn hubby akhirnya dapat jugak walaupon dekat.. Banyak halangan demi halangan terpaksa ditempuh. Ececewah!(itu tipu belaka).  Aku pergi berdua je.  Boleh dikira honeymoon la erk. Perjalanan mengambil masa 4jam++ dari tol seremban ke cameron. Luckily bukan aku yg drive.hehe.. Aku duduk sebelah driver jadi teman berborak.  Risau jugak biarkan hubby sorang2 drive.  Tapi dalam risau tu sempat la aku tertido sekejap..muehehe..mengantuk gilerr.


Oleh kerana hujan dan jalan agak licin aku berulang kali igtkan hubby supaya berhati-hati memandu ingatlah orang yg tersayang.. eh dah mcm iklan plak.  Alhamdulillah dalam pukul 1pm++ aku sampai dicameron.  Stop dekat strawberry farm sekejap jln2 amik gambar then teruskan perjalanan menuju ke hotel. 


Aku check in kat Rosa Passadena Hotel. Harga not bad la berpatutan lokasi pon dekat je dgn pasar malam Brinchang.  Lepas check in aku letak barang dan berehat sebab sebelah petang nak sambung bejalan lagi.


ni lah hotel tu..google je
Setelah mengambil masa berjam2 utk berehat barulah perot terasa berkeroncong.  Rupanya aku belom lunch lg.  So ktorg siap-siap keluar mencari kedai makan.  Puas pusing2 area hotel mencari kedai makan malay.  Mostly kedai makan kat situ chinese restaurant.  Kalau nk mkn KFC ade je kot kat belakang hotel.  Akhirnya kami berhenti kat deret kedai makan is look like medan selera lor.. Aku order nasi ayam but agak mengecewakan coz rasa lain macam je nasi tu pendek kata xsedap.  Lagi satu mangkuk sambal tu macam recycle je from others customer.. Aku malas nk complain sbb kalau aku dah buka mulut aku xnak benti..hehe..ganazzz!! Nak xnak terpaksa makan..



Lepas makan pergi round2 cameron.. Main terjah je coz ktorg xtaw jln2 kat sini. Sesape yang 1st time datang, kat sini xde banyak jalan pon macam kat keyell or tmpat lain. So ia sangatlah mudah. Otw ronda-ronda tu jumpa ladang teh.  Ktorg behenti melawat ladang dan beli teh sikit utk bawak balik.  Then ktorg balik hotel,  b4 that singgah kat pasar malam Brinchang bli sumthing untuk dimakan..
Around 9pm keluar lagi makan..asik makan je kan.  Mesti uolls boring baca.  Keluar je dari hotel.. umangaii!! sejuknye.  Siyes aku sndri pon xtahan.  Maybe sbb siang td hujan. So malam super dooper sejuk. Pergi pasar lagi cari sweater tp xde yang berkenan.  Tapi aku terjumpa pashmina cantik dan murah, kain pon tebal so grab cepat.. sangat selesa pashmina ni..  Then barulah cari kedai makan.  Aku nampak stall kat sebelah pasar terus decide untuk makan di situ.  Aku order Char kuey tiaw peberet aku.  Hubby plak order nasi goreng kampung dan sate (order xhingat laki aku nih)..
Siap makan balik hotel tido..Zzzzzzz
Bersambung..


1 comment:

  1. Wewitt...pg honeymoon.mane gamba eza.satu je?alaa...eza asek makan pon x besar2.haha.

    ReplyDelete