Wednesday 31 October 2012

Trip : Cameron Highland Part 2


Assalamualaikum..


Hai guys.. Entry ini adalah sambungan  daripada Cameron trip aku tempoh hari.  Hari ke2 aku di sana dan akan terus berangkat pulang ke tempat asal ku.  Wuuuuaaa rase xpuas je dekat sini terlalu singkat percutian ni.


Seawal 9am aku dan hubby bersiap-siap untuk breakfast di hotel berkenaan.  Ktorang takut makanan habis.  Boleh tak cmtu batak kan..hehee..  Ramai giler orang masa tu luckily dapat satu meja kosong.  Cepat-cepat chopp!  Banyak pilihan makanan disediakan memang tak rugi lah pilih hotel ni.  Kalau ikutkan nak makan sume yang ada tapi tank tak muat. Lepas breakfast ktorang naik bilik untuk packing barang dan checkout.


Selesai checkout kami meneruskan perjalanan.  Dalam perjalanan tu aku ternampak taman rama-rama.  Almaklumlah ktorang ni main terjah je kat cameron, mana yang nampak tu la yang ktorang singgah.  Tiket untuk masuk taman rama-rama RM5/dewasa.  Harga untuk kanak-kanak tak taw plak aku.  Bukan rama-rama je yang ada kat dalam tu serangga yang pelik-pelik pon ada.  Setelah melakukan sesi pemilihan hanya ade beberapa gambar saje yang dapat aku upload.. Sebab aku tak ada DSLR mcm kau, kau dan kau..  Gambar diambil menggunakan SIII so tak la secantik camera yang mahal-mahal tuh.Hukhukk!!
 
 
 
Aku tak sure ape nama binatang ni. Tupai kot. Comel je pandai buat aksi.  Berlari kesana-sini tapi bila ktorang datang dekat nak capture gambar automatik dia benti. Pandaikan..
 
 
 
Perhatian!!Perhatian!! Seorang wanita sedang cuba menangkap rama-rama..Akulah wanita tu.  Aku tak perasan kat belakang ade signboard "PLEASE DO NOT CATCH THE BUTTERFLY"... Aiyokk tak taw!!




 
Butterfly tu suka dekat aku.  Bila aku nak lepaskan, dia melekat kat tangan.  Maybe sebab aku pakai baju colourful kot.  Perott oh perott...lalala..ramai yang tanye aku pregnant ke? Tak la maybe sebab masa breakfast makan sampai tak ingat sebab tuh buncit.  Abaikan saje..lihat butterfly di tangan ku itu.
 
 


Seterusnya ktorang menuju ke cactus point.  Selekehnya gambar aku. Tak sempat nak bermakeup. Its ok natural beauty is the best.kih3.. Amoi and aunty kat belakang tuh mesti suka dapat masuk dalam gambar.kan..kan (padahal dieorang tak pandang camera pon)





Then ktorang singgah dekat gerai tepi jalan macam ala-ala pasar. Aku nak beli sayur dan buah untuk dibawa pulang.  Bila dah rasa puas hati dengan barang yang dibeli, memandangkan duit pon tinggal sikit, so kami pon meneruskan perjalanan pulang ke tanah air.  Eleh ingat ko tu bercuti kat oversea ke? verangan jer..kan.  Selamat tinggal Cameron.


K bye..





p/s : Tempat percutian yang aku nak sangat pergi Paris..

5 comments:

  1. sronoknye dpt g jln2..cumel je tupai duk dlm tue ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg seronok sgt..xslalu dpt peluang g jln2

      Delete
  2. Eza comel...sep2.kte pon teringin nk g Paris.beshnye die jalan2.

    ReplyDelete
  3. kite dah sampai paris...

    masa tu pergi lepas winter..

    apa yg besat kat sana? hmmm... just eiffel tour, dengan disneyland je...lain2 busuk..lagi best malaysia! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. serius ke xbest kat sana? alooorr..tukar tmpat lain la cmni.hehe

      Delete