Sunday, 21 October 2012

Life After 9month Married

Assalamulaikum W.B.T

Pejam celik - pejam celik dah 9 bulan aku kawin.. Kekadang rasa mcm tak caye jek.  Tapi inilah hakikatnye.

Ape perbezaan masa mula2 kawin dan selepas 9 bulan?

Ofcoz la mmg banyak sgt perubahan..

Korang bayangkan dari seorang gadis yang pemalas ( skrg ni pon sama je) telah bergelr isteri..Aku dulu duk bawah ketiak mama je..Anak bongsu kn (tapi tak manja ok!). Dulu  selalu mama yang masak dan kemas rumah memandangkan aku bekerja.  Weekend je aku dpt tolong masak.. tu pon tolong potong2 bawang/sayur, goreng ikan..heheh..( akulah orang pertama kena reject lau masuk master cheff).

Sekarang ni Aku duk rumah sewa..Dekat jek ngn my MIL punya rumah. Dua bulan before kawin da siap2 sewa rumah and beli barang asas mana yg perlu.
Tak nak lah nanti dh kawin baru tercari2 rumah. Sebab aku dan hubby nak berdikari. Lagipon xsyok la duk ngn family coz tak de privacy. Insyaallah lau kewangan dah kukuh bolehla beli rumah.

Masa awal perkahwinan siyes aku ckp agak kelam-kabut sikit dan kekok.
Dah penat bekerja balik rumah  nak kena pkir menu ape utk dimasak setiap hari. Nak basuh baju, kemas rumah.  Rasa nk balik kampung mntak pertolongan mama..haha. Tapi bila pkir semula..aku kan dah kawin haruslah berdikari kan. Sekarang ni dah agak ok dan teratur..Tataw lah kalau ada anak nnti.

Anak?

Hmm..lom ada rezeki lagi lah.  Insyaallah, Allah lebih tahu bila masa Dia nak kurniakan anak untuk aku.. Salah satu soalan peberet org ramai.  Bukan aku x maw anak, tapi itu kan urusan Allah. Juz mampu berusaha,berdoa & tawakkal.


11 comments:

  1. samelah kite! tapi baru nak masuk 5bulan married. tapiiii dah jumpe doc awai2...ade pcos...sad :-(

    ReplyDelete
    Replies
    1. @chyma A.B
      pcos tu ape ek?bahaya x?

      Delete
  2. Eza chomell...hehe.kite doakan eza cepat2 dapat anak yg comel, baik dan soleh.amin.insyaAllah :)

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. comel lah akak.. btw, semoga Allah permudah kan segala urusan hidup akak sekeluarga oke.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks..insyaAllah semoga dipermudahkan ^___^

      Delete
  5. hehe, suke bace :).. btw hope Allah bg rezeki tu dlm mase terdekat ni ye . insyaAllah

    ReplyDelete
  6. dear, thank you sudi singgah blog nadia. ;)
    nadia follow sini jugak ye. eza pon kapel dari kecik eh?
    ke persamaan kita dari segi macam mana ye?

    ReplyDelete
    Replies
    1. berkahwin dgn cinta pertama..ngeh3..walau seramai mn kt couple slps ptus ngn 1st love..tp hubungan cm xdpt nk pisah,still cntact..

      Delete
  7. sm la saya pun, baru sbln kawen, sbb kerja lps tu blk rumah sambung lagi dgn kerja rmh mmg agak lemau jgk bila mlm.. huhu

    thx ye follow sy,sy follow sini jgk :))

    ReplyDelete